10 سایت مجانی و محبوب که هر دانشجو-دانش آموزی به آنها نیاز دارد

منبع : پی سی دانلود


10 سایت مجانی و محبوب که هر دانشجو-دانش آموزی به آنها نیاز دارد

هرسال که مدارس و دانشگاهها و اکثر مراکز آموزشی در دنیا دوباره آغاز بکار می کنند زمانیست که دانشجو/دانش اموزان هم بدنبال ابزارهای مناسب و مجانی برای موفقیت در تحصیلاتشان هستند. در این نوشتار که توسط سایت http://tech.ca.msn.com/ ارایه شده ۱۰ سایت محبوب و مجانی که میلیونها کاربر دارند به شما معرفی میشه . اگر مشکل دارید در زبان انگلیسی و درک محتوای اون سایتها، با استفاده از گزینه translate که بالای نوار مرورگزتان است میتونید محتوای این سایتها را (نه عالی، بلکه ناقص و کمی درهم برهم) به فارسی persian ترجمه کرده و تاحدودی بفهمید که چی میگه. ضمنا مثل هر سایت دیگه ای این سایتها هم کمبود یا نکات مثبتی هم دارند.


۱- گوگل اسکولارGoogle Scholar scholar.google.com

یک سرچ انجین (جستجوگر) و منبع و دیتابیس مجانی و عظیم از هزاران کتاب و جزوه و تز و تحقیق و ژورنال و گزارش نویسی علمی/مهندسی که برای هر رشته درسی مناسبه و بدون مشکل با هرنوع کامپیوتری قابل استفاده است. مطالب و کتابهاش ایندکس (رده بندی و مرتب) شده هست براساس محبوبیت و تکرار مراجعه به اونها در اینترنت.

باید اسم مقاله یا نویسنده یا کتاب یا نوع جستجوتان (مثلا شیمی یا مکانیک و ..)را توی سرچ باکسش بنویسید تا نتایج را براتون بده....مثال را ببینید.. برای شیمی chemistry...میتونید نتایجش را (بجای any time ) محدود کنید به یه سال خاص مثلا برای سال ۲۰۱۰ ..



۲- گوگل داکس Google Docs ... docs.google.com

که یکسری اپلیکیشن ها و نرم افزارهای بسیار روزمره و مجانی مثل تایپ و محاسبه و گرافیک و همه پرسی و نمایش ( پرزنتیشن )در حضور دیگران /معلمان/استادان را که خیلی بدرد دانشجو/دانش اموزان میخوره را داره.



۳- EasyBib ایزی بیب ...easybib.com

بیبلیوگرافی .. که برای انتخاب فرمت واستایل علمی و حرفه ای "منبع نویسی و پاورقی نویسی" و ارایه لیستی از منابع و افرادی که در یک مقاله یا جزوه و کتاب ازشون کمک گرفته اید ازش میتونید استفاده کنید.



۴- HackCollege ..هک کالج...hackcollege.com

..این سایت به شما درس های زندگی تحصیلی میده: چطور درس بخونید/چند ساعت بخوابید/استرس و نگرانی را کم کنید و غیره...وبلاگهایی هم داره برای ارایه راهنمایی های بیشتر..



۵- Study Stack ...استدی استک...studystack.com

هر وقت که سخنرانی یا امتحان دارید براحتی میتونید خلاصه اون مطلب یا درس یا کتاب را بصورت "فلاش کارت" (یعنی نت نویسی و سرفصل نویسی") روی کارتهای کوچکی بنویسید تا با نگاه کردن به هر فلش کارت بلافاصله یادتون بیاد که چی میخواین بگین یا بنویسین...این سایت برای مطالب مختلف شما این فلاش کارتها را ارایه میده...مثلا در رشته داروشناسی : اسم بازاری دارو را همراه با اسم ژنریکش میده به شما....دیتابیس بزرگی برای تمام رشته ها داره و میتونه براتون قلش کارت اتوماتیک همون درس را ارایه و پرینت کنه ، یا خودتون اونها را بسازید...با تلفن موبایل هم کار می کنه..



۶- Doodle ..دوودل...doodle.com ...

تقویم آنلاین برای هرنوع برنامه ریزی و گردهم آیی و امتحانات و غیره...برنامه ای ساده. مجانی..بدون نیار به ثبت نام...با Android و iPhone هم کار می کنه..



۷- اینستا پیپر ..InstaPaper ...instapaper.com

سایتی بسیار خوب و ساده و مجانی و پر طرفدار برای ذخیره کردن لینکهای مطالب و سایتهایی که فعلا وقت مطالعه شان را ندارید و بعدا میخواهید اونها را ببینید....مثل همون "بوک مارک" و "اد" و اضافه کردن به لیست favourite مرورگرتان است. اما توی یک سایت جداگانه....با iPhone, iPad و Amazon Kindle هم کار می کنه...اینجوری هرجا باشید به اونها دسترسی آنلاین دارید و نیاز به دسترسی به حاقظه مرورگر کامپیوترتون ندارید.

۸- درآپ باکس....Dropbox ..dropbox.com

سایتی پر طرفدار در بین دانش اموزان و دانشجوها برای دخیره مطالب و جزوه ها و عکسها روی اینترنت در یک فولدر (پوشه) ... اینجور هر جا که هستید بهشون بصورت آنلاین دسترسی دارید و نیازی به حمل اونها نیست.

لینک مفید: آپلود فایل ها در دراپ باکس بوسیله ایمیل



۹- Mint ....مینت ....mint.com .....

سایتی مجانی برای مرتب کردن حسابهای بانکی و خرج و درامدهاتون و تهیه گراف و نمایش گزارش اوضاع مالی تون...



۱۰- MathWorld .... مت ورلد ...mathworld.wolfram.com ...

سایتی برای یافتن تمام فرمولهای ریاضی ... این در واقع نوعی " ویکی پدیا" و دایره المعارف ریاضیات است.  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 1 مهر 1390برچسب:,
ارسال توسط علی زیزار

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 121
بازدید کل : 16659
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->